Saturday 27 October 2012

harus baca utk lelaki



Meskipun tumbesaran tubuh seorang lelaki mula berhenti ketika umur mencecah 30, namun zakarnya akan terus melalui proses tumbesaran atau pengecilan/kecut sehingga akhir hayat. Melalui kajian sains, diketahui bahawa semakin umur bertambah, saiz zakar juga semakin besar. Malahan saiz zakar juga boleh berubah-ubah mengikut amalan harian seseorang dan tahap kesihatan fizikal. Tabiat buruk boleh mengakibatkan zakar jadi lemah dan kecut/mengecil. Manakala amalan yang baik pula akan menguatkan zakar supaya mencapai saiz yang optima dari segi ukur lilit dan panjang. Dalam tradisi Islam dianjurkan setiap lelaki mengamalkan ISTIBRO setelah kencing. Melalui amalan ini zakar akan terus sihat dan perkembangan saiznya mencapai tahap terbaik. Namun ramai juga lelaki Melayu/Islam yang tidak mengetahui hikmah istibro. Selain itu ada juga pengamal perubatan tradisional dan tabib yang menganjurkan beberapa jenis amalan dan zikir/wirid - ( orang muda sekarang sebut ayat power! ) untuk menambah kekuatan zakar ketika hubungan seks.

DUA BENTUK ZAKAR: 

Cendawan / Kepala Singa : bentuk zakar yang paling baik untuk memuaskan wanita ialah jenis cendawan. Kepala zakar yang jauh lebih lebar dari batang apabila betul-betul keras kelihatan garang seperti singa akan sangat memberahikan wanita yang melihatnya. Ia juga paling berkesan mengurut liang faraj dan menggesel batu merian atau titik-G dengan baik sekali. Wanita yang disetubuhi oleh zakar jenis ini selalunya cepat mencapai klimaks dan merasakan nikmat kepuasan orgasm yang maksima! Bertuahlah anda jika mempunyai zakar jenis ini.

Pensil / Kepala Tikus : jenis ini kelihatan seperti pensil dengan ujung zakar menyempit dan membentuk tiga segi. Dari segi visual, zakar jenis ini kelihatan seperti tikus dan tidak memberahikan wanita apabila melihatnya. Jika anda punyai zakar jenis ini, jangan khuatir kerana masih boleh diperbetulkan dengan 3 latihan berikut. Lakukan setiap latihan selama 5-minit setiap malam sebelum masuk tidur.:

Latihan # 1 : 
temukan hujung ibujari dan jari telunjuk untuk membentuk satu bulatan O. Setelah itu tempatkan zakar anda di dalam bulatan tadi. Sempitkan bulatan dan lurutkan zakar satu arah, bermula dari pangkal ke ujung zakar seolah-olah anda memerah susu. Apabila sampai ke takok zakar berhenti seketika (3 saat) sebelum meneruskan lurutan. Dengan cara ini anda menghantar darah ke ujung zakar untuk mengembangkan kepala zakar. Anda juga boleh gunakan kedua-dua belah tangan untuk lakukan latihan ini. Sapukan minyak kelapa hijau atau Minyak Lin-tah untuk kesan terbaik.

Latihan #2 : 
genggam dan ramas batang zakar sebelum tidur dan bila bangun pagi.

Latihan #3 : 
setelah melakukan dua latihan di atas, duduk di atas kerusi atau ujung katil dengan kaki terbuka. Pegang pangkal zakar anda dan hayun zakar anda ke kiri dan ke kanan sambil menamparkan kepala zakar anda pada bahagian dalam paha anda. Lakukan dengan tegas, tapi jangan sampai menyakitkan. Ini akan menguatkan kepala zakar, menambahkan saiz dan lama-kelamaan akan membentuk zakar jenis Cendawan / Kepala Singa. Latihan ini juga akan membuat permukaan kepala zakar lebih tahan dan tebal serta tidak mudah ngilu/geli. Dengan latihan ini anda dapat bertahan lama bila bersetubuh.

SAIZ ZAKAR: 

Saiz zakar adalah penting untuk dua tujuan: (1) kesan visual dan psikologi dalam membangkitkan nafsu berahi wanita apabila melihatnya (2) supaya ianya sepadan dengan saiz faraj pasangannya demi memberi kepuasan nafkah batin. Secara ringkas, setiap wanita mampu menerima zakar sehingga 9-inci panjang dan ukur lilit 7-inci. Zakar yang kecil, pendek dan kurus selalunya akan mengecewakan wanita (meskipun mereka berdiam diri mengenainya)

SUDUT ZAKAR MENGIKUT USIA DAN TAHAP KESIHATAN: 

Sudut zakar kita maksudkan dengan mengukurnya ketika sedang berdiri tegak. Sudut ini adalah kedudukan zakar ketika menegang dan diambil bermula dari baringan tubuh bahagian atas (perut & dada) Kajian ini juga akan menunjukkan hubungan tahap kesihatan seksual dan umur biologika seseorang lelaki. Anda juga boleh menggunakan tapak tangan sebagai garis panduan Lebarkan tapak tangan anda seluas-luasnya, dengan jari hantu selari dengan lantai.

1) umur belasan tahun : zakar anak muda yang sihat bila tegang lazimnya akan membentuk sudut 45 darjah condong mendongak ke atas. Boleh rujuk pada kedudukan ibu-jari yang condong 45 darjah. Maka tidak heranlah kenapa ada sesetengah wanita berpengalaman yang suka menggoda remaja lelaki.

2) umur dua-puluhan: lelaki yang sihat pada usia ini, zakarnya menegang dengan 60 darjah condong mendongak . Sila rujuk kedudukan jari telunjuk anda. Pada ketika umur begini adalah paling baik seorang lelaki berkahwin.

3) umur tiga-puluhan: 90 darjah paras (selari dengan lantai) seperti jari hantu dan masih bedat-dat.

4) umur empat-puluhan: 105 darjah condong layu seperti jari manis.

5) lima-puluhan dan ke atas: condong layu 135 darjah seperti jari kelengking dan susah nak encabuh.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...